Począwszy od 28 czerwca 2011 roku w każdy wtorek (z nielicznymi wyjątkami) w RadioJAZZ.FM przygotowuję godzinne autorskie audycje pod hasłem ''LongPlay'', a 31 lipca nadana została 50-ta audycja z tego cyklu.
[more]
Podczas mojej dotychczasowej działalności radiowej oprócz godzin autorskich, miałem też przyjemność prowadzenia pasm dziennych ''Jazz Do It!'' oraz doprowadzania do sprawowania patronatów radiowych nad koncertami w Wielkopolsce.
W ciągu roku profil programowy audycji ''LongPlay'' ewoluował. W roku 2011 i w pierwszej połowie 2012 roku gościłem na antenie wielu znakomitych artystów i osoby związane z światem muzyki. Moimi gośćmi i rozmówcami byli: Karen Edwards (28.06.2011), Piotr Baron (07.07.2011), Tomasz Ballaum (26.07.2011), Perry Robinson (02.08.2011), Wacław Zimpel (16.08.2011), Bill Neal (23.08.2011), Jarek Śmietana (30.08,13.09,27.09,18.10.2011), Jacek Korohoda (06.09.2011), Dionizy Piątkowski (20.09.2011, 21.02.2012), Jerzy Małek (04.10.2011), Marcin Fic (11.10.2011), Adam Bałdych (08.11.2011). W audycji poświęconej w całości urodzinom Jarka Śmietany (09.08.2012) głos zabrali: Marcin Fic, Marcin Lamch, Bill Neal, Piotr Baron, Z-Star i Karen Edwards, Ponadto jedną z audycji (08.05.2012) wypełniły obszerne fragmenty spotkania z Markiem Napiórkowskim, Robertem Kubiszynem, Cezarym Konradem i Dionizym Piątkowskim jakie miałem przyjemność poprowadzić w Mosinie podczas ''VI Ogólnopolskich Dni Artystycznych z Gitarą''.
Od połowy listopada 2011 w audycjach rozpocząłem prezentacje płyt winylowych odtwarzanych bezpośrednio z gramofonu. Dotychczas w całości pojawiły się płyty:
15/22.11.2011 Chick Corea: Return To Forever /1972/29.11/06.12.2011 Al Di Meola/John McLaughlin/Paco De Lucia: Friday Night In San Francisco /1981/
13/20.12.2011 Carlos Santana & Buddy Miles: Live! /1972/
10/17.01.2012 Miles Davis: Milestones /1958/
24/31.01.2012 Louis Armstrong & Ella Fitzgerald: Porgy & Bess /1959/
07/14.02.2012 The Dave Brubeck Quartet: Time Further Out /1961/
28.02/06.03.2012 Alphonse Mouzon: In Search Of A Dream /1977/
20/27.03.2012 Gabor Szabo: Femme Fatale /1981/
03/10.04.2012 Cannonball Adderley: The Best Of
17/24.04.2012 John Williams: Cavatina /1971/
15/22.05.2012 The Clarke / Duke Project /1981/
29.05/12.06.2012 Louis Armstrong: Hello Dolly! /1964/
03/10.07.2012 Art Blakey & His Jazz Messengers /1958/
17/24.07.2012 The Mahavishnu Orchestra John McLaughlin /1988/
31.07/14.08.2012 Miles Davis: Porgy And Bess /1958/
21/28.08.2012 Grant Green: Alive! /1970/
W sierpniu br. zrezygnowałem z konkursów radiowych, w których nagrodami dla Słuchaczy były każdorazowo płyty CD, książki muzyczne lub zaproszenia na koncerty pozyskiwane przeze mnie na ten cel od artystów, wydawców i organizatorów. Jak się bowiem okazało konkursy cieszyły się bardzo umiarkowanym powodzeniem, a niechciane płyty i nieaktualne już bilety poczęły zalegać na radiowej półce.
W drugim roku ''LongPlaya w RadioJAZZ.FM'' mam zamiar w dalszym ciągu dopasowywać audycję autorską dla potrzeb specyficznego grona Słuchaczy RadiaJAZZ.FM z zachowaniem jednak pewnych zasad, które są wynikiem mojego subiektywnego wyboru repertuaru muzycznego.
Oto opisy kilku kolejnych audycji z przełomu lipca i sierpnia br.:
31.07.2012 (powt. 02 i 11.08.2012)
* Na początek audycji wysłuchaliśmy kompozycji norweskiego kontrabasisty Terje Gewelta: ''Hide And Seek'', a zagrali na kotrabasie oraz basie Fendera Terje Gewelt, na pianinie Fendera Jason Rebello, a na perkusji sam Billy Cobham. To nagranie wybrałem z płyty jaka kilka tygodni temu ukazała się w Norwegii nakładem wytworni Resonant Music. To krążek będący swego rodzajem podsumowaniem twórczości Terje Gewelta -jednego z najbardziej cenionych skandynawskich instrumentalistów ostatnich lat. ''Selected Works'' -a więc utwory wybrane z obejmującej jak dotąd osiem płyt firmowanych przez Gewelta w roli leadera. I właśnie na tym krążku znalazły się dwa utwory dokonane wraz z Billym Cobhamem przy perkusji. Do płyt Terje Gewelta wrócimy zapewne jeszcze nie raz w naszych audycjach, a najbliższą okazją ku temu było pasmo dzienne w najbliższy piątek 3 sierpnia od 11-tej do 14-tej w RadioJAZZ.FM.
* Miałem dla Słuchaczy RadiaJAZZ.FM podwójne wejściówki na dwa różne koncerty w Poznaniu i podpoznańskiej Mosinie. Aby je otrzymać wystarczyło wysłać maila na adres: longplay@radiojazz.fm. Koncertów w najbliższych dniach miało być całe mnóstwo!
Już 3 sierpnia, w najbliższy piątek ruszyć miała kolejna, szósta już edycja ''Tzadik Poznań Festival'' propagującego kulturę żydowską. Następnego dnia po zakończeniu ''Tzadika'' w poniedziałek 6 sierpnia na Dziedzińcu Masztalarnii w ramach ''Letnich Koncertów Pod Pretekstem'' poznać mieliśmy ostatni projekt Stanisława Soyki: ''Soyka Kolektyw''. Miałem dwie podwójne wejściówki dla Słuchaczy na ten właśnie koncert. Na 7 sierpnia Mosiński Ośrodek Kultury zapraszał na koncert Gitarzysty Roku 2005 według prestiżowego magazynu ''Guitar Player'' -Alvona Johnsona. Koncert odbyć się miał pod patronatem medialnym RadiaJAZZ.FM. i miałem kilka podwójnych zaproszeń ufundowanych przez organizatora dla Słuchaczy. Kolejne wydarzenie muzyczne w Wielkopolsce to zdaniem muzycznych speców z portalu Serpent - najlepszy polski festiwal muzyki etnicznej -''Ethno Port Festiwal'' trwający od czwartku 9 sierpnia do soboty 11 sierpnia, a wśród wykonawców m.in. cygański gitarzysta Titi Robin z programem opartym na jego 3-płytowym wydawnictwie ''Les Rives'', z którego fragment zagrałem na antenie. Było to nagranie pochodzące z pierwszej płyty trzypłytowego wydawnictwa ''Les Rives / Riverbanks''. To trzy osobne tematycznie płyty: my posłuchaliśmy nagrania z pierwszej z nich zatytułowanej ''Laal Asmaan'' poświęconej muzyce indyjskiej. Pozostałe dwa dyski tej trylogii to płyty prezentujące muzykę Maroka i Turcji. Obiecałem wrócić jeszcze do tego wydawnictwa po koncercie artysty w Poznaniu.
Niedziela 12 sierpnia była okazją wyjazdu do Gniezna, gdzie w premierę miała mieć pierwsza od pięciu lat płyta legendarnej formacji Prowizorka Jazz Band zatytułowana ''To Hear The Music''. Jest to zarazem pierwsza płyta jaka ukazuje się po śmierci leadera zespołu -Tomasza Sachy (poprzednim albumem był koncertowy ''New Live'', 2007). Koncert odbyć się miał pod patronatem RadiaJAZZ.FM., a ja za zapowiedziałem, iż za dwa tygodnie z największą przyjemnością odtworzę w audycji ''LongPlay'' premierowo muzykę z tej nowiuteńkiej płyty.
* W ciągu 50-tej mojej godziny autorskiej w RadioJAZZ.FM pojawiły się jeszcze inne nagrania z zupełnie nowych płyt, w tym premiera -płyta jaka ukazała się właśnie tego dnia -zespół Hot Club Of Detroit i kolejny album przynoszący zupełnie nowe nagrania: ''Junction''. Hot Club Of Detroit to formacja specjalizująca się w muzyce nasyconej cygańsko -jazzową estetyką spod znaku Django Reinhardta. Zespół w 2003 roku powołał do życia wybitny gitarzysta i uczeń samego Reinhardta: Evan Perri, a grupa szybko została dostrzeżona w muzycznych klubach w Detroit. Po podpisaniu kontraktu z prestiżową wytwórnią Mack Avenue pojawiły się płyty gorąco przyjmowane zarówno przez miłośników stylistyki klezmerskiej w muzyce jazzowej jak i przez szerokie grono zwolenników muzyki improwizowanej. Choć dzięki inspiracji muzyką cygańską zespołowi daleko do miana tradycyjnego zespołu jazzowego, styl grupy oscyluje wokół akustyczno -elektrycznego brzmienia nowoczesnych jazzowych składów. Czwartą płytą formacji Hot Club Of Detroit jest płyta jaka ukazała się w dniu tej audycji: ''Junction'' będąca mieszanką muzycznego dziedzictwa Django Reinhardta ze stylistyką Ornette Colemana. Posłuchaliśmy utworu ''Hey!'' który jest doskonałym popisem dwóch saksofonów tenorowych prowadzących z sobą zawiłe dialogi: Jon Irabagon -kanał lewy / Andrew Bishop -kanał prawy. Zabrzmieli doskonale z podkładem gitarowo -kontrabasowo -akordeonowym.
* Głównym i tytułowym daniem tego ''LongPlaya'' był pierwsza strona płyty Milesa Davisa z utworami George'a Gershwina z opery ''Porgy And Bess''. Tak niedawno słuchaliśmy płyty z tematami z ''Porgy And Bess'' w interpretacji Louisa Armstronga i Elli Fitzgerald (''Porgy & Bess'', 1959). Wówczas obiecałem kolejne odsłony muzyki z jednej z najwspanialszych oper jazzowych. Właśnie tego dnia z płyty gramofonowej odtworzyłem interpretacje tematów Gershwina w mistrzowskim wykonaniu Milesa Davisa z orkiestrą Gila Evansa ...a w kolejce czeka jeszcze dwupłytowe pudło wydane wraz z książką z wszystkimi utworami z ''Porgy And Bess'' w wykonaniu Raya Charlesa i Cleo Laine... ale to wkrótce. Tego dnia słuchaliśmy Milesa Davisa i pierwszej strony płyty z roku 1958 w dniu gdy 62 lata mijały właśnie od czasu zarejestrowania tych nagrań.
* Jeszcze jedna nowość jaką miałem dla Was tego dnia to nowe wydawnictwo wytwórnii HGBS -koreańska pianista Gye Hee Lee i jej własne trio. Płyta nosi tytuł ''Lights'' i ukazała się 20 lipca. Płyta nagrana została w czerwcu i szybciutko wydana została właśnie nakładem wytwórnii HGBS. Posłuchaliśmy z tej płyty przepięknego tematu Steviego Wondera ''My Cherie Amour''. Gee Hye Lee towarzyszyli Jens Loh na kontrabasie i Sebastian Merk przy perkusji.
tracklista audycji:
Terje Gewelt Hide And Seek
Titi Robin Hindi Lovari
Hot Club Of Detroit Hey!
Miles Davis The Buzzard Song
Miles Davis Bess, You Is My Woman Now
Miles Davis Gone
Miles Davis Gone, Gone, Gone
Miles Davis Summertime
Miles Davis Bess, Oh Where's My Bess
Gee Hye Lee Trio My Cherie Amour
03.08.2012 Pasmo dzienne ''Jazz Do It'' 11:00-14:00
11:15 - Szakal i Krzysztof Sadowski
11:30 - Premiera płytowa: Hot Club Of Detroit: ''Junction''
12:00 - Kartka z kalendarza
12:15 - Szakal i Józef Skrzek
12:30 - Informator koncertowy
12:45 - Szakal i Tadeusz Nalepa
13:15 - Szakal, Soyka, Karolak i inni
13:30 - Kartka z kalendarza
3-godzinny program niemal w całości wypełniły nagrania zmarłego dzień wcześniej Tomasza Szukalskiego
14.08.2012
* Na początku pierwszej sierpniowej audycji ''wyspowiadałem'' się z mojej zapowiedzianej co prawda -ale nieobecności na antenie tydzień wcześniej. Działo się koncertowo w Wielkopolsce bardzo wiele od początku tego miesiąca. W pierwszej części audycji wspominałem ten ''koncertowy wysyp''.
3 sierpnia ruszyłą kolejna szósta już edycja ''Tzadik Poznań Festival'' propagującego kulturę żydowską. To było pięć koncertów, a festiwal zakończył doskonały koncert formacji Hera ''Muzyka żydowskiej diaspory w Indiach''.
Równolegle z ''Tzadikiem'' w Poznańskim Pasażu Kultury miały miejsce trzy koncerty (dzień po dniu) Braci Oleś, którzy zaprosili do Poznania: gitarzystę Macieja Grzywacza, którego płyty ''Black Wine'' słuchaliśmy w jednej z ubiegłorocznych naszych audycji, Jorgosa Skoliasa i wibrafonistę Christophera Della.
Następnego dnia po zakończeniu ''Tzadika'' i festiwalu Braci Oleś, czyli 6 sierpnia na Poznańskim Dziedzińcu Różanym w ramach ''Letnich Koncertów Pod Pretekstem'' poznaliśmy ostatni projekt Stanisława Soyki: ''Soyka Kolektyw'' a więc materiał, na który złożyły w przeważajacej części klasyki Czesława Niemena. Jednym z nich: ''Czas jak rzeka'' z płyty jaka ukazała się w kwietniu tego roku w całości poświęconej twórczości Niemena i stosownie zatytułowanej ''W hołdzie mistrzowi'', rozpoczęliśmy spotkanie w RadioJAZZ.FM. Miałem dla Słuchaczy RadiaJAZZ.FM podwójne zaproszenia na ten koncert, które można było zdobyć podczas naszej poprzedniej audycji wtorkowej oraz piątkowego pasma dziennego 3 sierpnia.
Miałem wówczas też podwójne zaproszenia na mosiński koncert bluesmana Alvona Johnsona, który odbył się dzień później w Mosińskim Ośrodku Kultury. Właśnie dlatego tydzień temu nie mogłem poprowadzic audycji, ale za to mogłem zabrać kilkoro słuchaczy na dwa wspaniałe koncerty. Koncert Alvona Johnsona w Mosinie odbył się pod patronatem RadiaJAZZ.FM.
Od 9 do 11 sierpnia natomiast odbywał się w Poznaniu na dwóch scenach ''Ethno Port Festival''. jeden z najlepszych festiwali world music na świecie, o czym świadczą podsumowania publikowane choćby przez miesięcznik ''Songlines'' czy portal ''Serpent''. Trzy dni kilkugodzinnych maratonów koncertowych kończących się w godzinach bardzo nocnych -w sumie 12 pełnowymiarowych koncertów i niezwykłe wrażenia. Wszystkim polecam uwadze ten festiwal i radzę go już na stałe umieścić w swoim letnim koncertowym terminarzu koncertowym. Spotykamy się za rok -to będzie już szósta edycja ''Ethno Portu''. A tymczasem pozostają niezwykłe wspomnienia ciągle tętniąca wieloma barwami muzyka z różnych stron świata. Dwa tygodnie temu kiedy zapowiadałem ten festiwal w RadioJAZZ.FM słuchaliśmy jednego z nagrań jakie wybrałem z trzypłytowego wydawnictwa francuskiego gitarzysty Titi Robina, jako że był to koncert na który najbardziej czekałem podczas tegorocznego ''Ethno Portu''. Teraz po zakończeniu festiwalu uważam że Titi Robin i jego wielonarodowościowy, barwny i egzotyczny sekstet zagrali jeden z trzech najlepszych koncertów w mojej subiektywnej ocenie podczas tego festiwalu. A dwa pozostałe? Koleny wyśmienity projekt niezmordowanego Wacława Zimpla, który zagrał wraz z Michaelem Zerangiem i osobą dotychczas zupełnie mi nieznaną -wirtuozem instrumentu basowo perkusyjnego gimbri -Maallem Mokhtar Gania z Maroka i prawdziwa dla mnie niespodzianka -zespół o którego istnieniu dowiedziałem się dopiero przeglądając program ''Ethno Portu'' -Arifa. Holendersko- rumuńsko -niemiecko -turecki kwartet. Hipnotyzujący koncert inspirowany muzyką arabską, bałkańską i jazzem. Zespół ma jak dotąd na koncie jeden album, a druga płyta ukaże się w listopadzie tego roku. Jednak pilotuje tą nową płytę jedno nagranie, które dostępne jest już na kompilacji ''ethnoportowej''. Posłuchaliśmy ''Alchemy'' -nagrania pilotującego ten krążek.
I tak dotarlismy do ostatniej niedzieli, kiedy to w Gnieźnie miała miejsce premiera pierwszej od pięciu lat płyty legendarnej formacji Prowizorka Jazz Band zatytułowana ''To Hear The Music''. Jest to zarazem pierwsza płyta nagrana po śmierci leadera zespołu -Tomasza Sachy. Dzisiejsza nazwa zespołu brzmi właściwie Prowizorka JB, a wokalistą zespołu jest znany wcześniej z formacji System Subtelny -Lech Popławski. Prowizorkowymi weteranami są oczywiście gitarzysta Jan Kalinowski i basista Stanisław Piotrowski, który jest też wraz z Lechem współtwórcą większości nowego materiału. W składzie nie zabrakło oczywiście wyśmienitego gitarzysty Jacka Korohody. 11 sierpnia poznaliśmy w Gnieźnie zupełnie nowy, premierowy materiał zespołu, podczas koncertu jaki odbył się pod patronatem RadiaJAZZ.FM. Z nowej płyty Prowizorki JB wysłuchaliśmy nagrania tytułowego: ''To Hear The Music''.
Na koniec pierwszej części audycji zapowiedziałem kolejny koncert jaki odbyć się miał w Poznaniu i miałem dla Słuchaczy dwa podwójne zaproszenia na to wydazrenie. Koncert odbyć się miał na Dziedzińcu Masztalarnii Centrum Kultury Zamek (jeden z dziedzińców poznańskiego zamku w samym sercu Poznania), a organizatorem jego jest mieszczący się tam Klub Pod Pretekstem. W poniedziałek 20 sierpnia w programie ''TurBiKon'' usłyszeć mieliśmy Grzegorza Turnaua wraz z muzykami znanymi ze sceny jazzowej: Cezarym Konradem (perkusja) i Robertem Kubiszynem (gitara basowa). W programie recitalu znaleźć się miały zarówno stare, dobrze znane przeboje jak i utwory najnowsze, a wszystko to podane miało być w nowej jazzowej odsłonie. Nazwa projektu kojarzy się z niedawnym projektem Marka Napiórkowskiego ''KonKubiNap'' nie bez powodu, bowiem zagrać miały dwie trzecie tego tria, a więc: Robert KuBIszyn i Cezary KONrad -stąd ''TurBiKon''.
* W drugiej części audycji zagrałem drugą stronę longplaya, którego pierwszej strony wysłuchaliśmy 2 tygodnie wcześniej. To płyta Milesa Davisa nagrana wraz z orkiestrą Gila Evansa w roku 1958: ''Porgy And Bess'' George'a Gershwina w davisowskiej wersji. Posłuchaliśmy tych nagrań z czarnej gramofonowej płyty, wydanej w nieco innej okładce niż ta rozpowszechniona przez Columbię na płytach CD. Mam wydanie firmowane przez CBS w niebiesko -czerwono -białej szacie graficznej, z czarno -białym zdjęciem Milesa Davisa. Wspaniała muzyka George'a Gershwina, orkiestra Gila Evansa, przy kontrabasie Paul Chambers, za perkusją Philly Joe Jones i ta wspaniała jedyna w swoim rodzaju trąbka -Miles Davis. W ten sposób spełniłem obietnicę daną jeszcze w ubiegłym roku. Jakiś czas temu w naszych dwóch kolejnych wtorkowych audycjach wysłuchaliśmy płyty z gershwinowskim ''Porgy & Bess'' nagranym przez Louisa Armstronga i Ellę Fitzgerald. Teraz Miles Davis i Gil Evans, a za jakiś czas jeszcze wyśmienity duet Ray Charles i Cleo Line. Wszystko z czarnych winylowych płyt z epoki, które najlepiej oddają ducha nagrań sprzed wielu lat.
* W pierwszej części audycji opowiadałem o mnóstwie koncertów jakich ostatnio byłem świadkiem. Podobnie jest z płytami, których tak dużo w ostatnich dniach do mnie dotarło. Mógłbym tak grać te płyty bez końca, tym bardziej iż następny dzień po tej audycji był dniem wolnym od pracy. Tymczasem nasza audycja nieuchronnie dobiegała końca, a zatem wspaniała, wyśmienita płyta Piotra Barona: ''Jazz na Hrade'' jaka dotarła do mnie dzień wcześniej musiała ze względu na długość zamieszczonych na niej utworów poczekać do przyszłego tygodnia. Tego dnia zdążyłem zagrać na koniec programu fragment jeszcze tylko jednej płyty. Rosyjski wiolonczelista Anton Peisakhov nagrywający pod pseudonimem Tosha i jego międzynarodowy kwartet: wiolonczela, wokal, kontrabas, perkusja i wibrafon. Płyta nosi tytuł ''whatever'' (2012) i wydana została przez wytwórnię Wunderbar 30 lipca.
tracklista:
Stanisław SOYKA Czas jak rzeka
ARIFA Alchemy
PROWIZORKA JB To Hear The Music
Miles DAVIS Prayer (Oh Doctor Jesus)
Miles DAVIS Fishermen, Strawberry And Devil Crab
Miles DAVIS My Man's Gone Now
Miles DAVIS It Ain't Necessarily So
Miles DAVIS Here Come De Honey Man
Miles DAVIS I Loves You, Porgy
Miles DAVIS There's A Boat That's Leaving Soun For New York
TOSHA Cadaques
21.08.2012
* Bardzo dużo muzyki a mało słów, czyli audycja w formule bardzo popularnej ostatnio w radio: audycja z ograniczonym udziałem prowadzącego, na zasadzie minimum słów -maksimum muzyki.
Bardzo mocnym i głośnym akcentem rozpoczęliśmy tą audycję. Poznański zespół Rust -zdobywca głównej nagrody podczas tegorocznego Festiwalu Muzyków Rockowych w Jarocinie i nagranie z ich nowej płytki jaka niedawno ukazała się w sprzedaży. Jakiś czas temu słuchaliśmy już w naszej wtorkowej audycji tej grupy łamiąc niejako konwencję programową RadiaJAZZ.FM. Tego dnia zrobiliśmy to ponownie a okazji ku temu jest kilka: zdobycie jarocińskiej nagrody, wydanie nowej płytki oraz fakt iż w najbliższą sobotę po audycji w Poznaniu zespół wystąpić miał na Maltańskiej Scenie Muzycznej w Poznaniu przy Jeziorze Malta.
Dzień później na Dziedzińcu Masztalarnii wystąpić miała w Poznaniu formacja The Colors -zespół a w zasadzie supergrupa, którą tworzą Krzysztof Ścierański, Marek Raduli, Bernard Maseli i Przemek Kuczyński. Koncert odbyć się miał w ramach ''Polskiej Akademii Gitary'' -festiwalu odbywającego się w kilku miastach Wielkopolski. Jeszcze przed koncertem spotkać się mogliśmy na Poznańskim Starym Rynku na dorocznym Happeningu Gitarowym, który poprowadzić miał Marek Raduli.
Dzień przed audycją natomiast na Dziedzińcu Masztalarnii wystąpił Grzegorz Turnau w swoim jazzowym programie ''TurBiKon'' do którego zaprosił Roberta Kubiszyna i Cezarego Konrada. Na ten koncert miałem dla Słuchaczy RadiaJAZZ.FM tydzień wcześniej podczas poprzedniej audycji kilka podwójnych zaproszeń od organizatora koncertu jakim był klub Pod Pretekstem.
Ze względu na mówiąc delikatnie: umiarkowane zainteresowanie zaproszeniami na koncerty, fundowanymi dla Słuchaczy przez organizatorów koncertów, a także płytami jakie fundują dla Słuchaczy muzycy i wydawcy jako nagrody w konkursach, wstrzymałem na jakiś czas konkursy i próby rozdawnictwa nagród podczas wtorkowych audycji.
* Mimo iż w większości płytę Piotra Barona: ''Jazz na Hrade'' wypełniają kompozycje znane już z wcześniejszych publikacji płytowych, uważam iż jest to jedna z najwspanialszych płyt jakie ukazały się w ciągu ostatnich miesięcy nagrana przez polskich muzyków. Słuchaliśmy non stop przez niemal 30 minut tej płyty, dlatego iż nie da się po prostu inaczej jej zagrać. Na płycie znajdują się 3 utwory: dwa niemal półgodzinne i jeden 20-minutowy. My wysłuchaliśmy koncertowej, cudownie rozimprowizowanej wersji kompozycji ''Kaddish''.
* W roli tytułowego longplaya w tej audycji -Grant Green i ''Alive!'' -historyczne nagranie koncertu sekstetu amerykańskiego gitarzysty jazzowego Granta Greena w klubie Cliche Lounge w Newark (New Jersey) z 15 sierpnia 1970 roku, wydane na płycie winylowej przez wytwórnię Blue Note.
tracklista:
RUST Dancing Days
Piotr BARON Quintet Kaddish
Grant GREEN Let The Music Take Your Mind
Grant GREEN Time To Remember
Patronaty medialne w Wielkopolsce -sierpień 2012:
*
07.08.2012
Alvon Johnson Blues Band, Mosina
organizator: MOK
wyłączny patronat medialny: RadioJAZZ.FM
*
12.08.2012
PROWIZORKA JB.: ''To Heat The Music'', Gniezno
organizator: Hotel ''Ateneum''
wyłączny patronat medialny: RadioJAZZ.FM
Ponadto logo RadiaJAZZ.FM pojawiło się banerach koncertowych:
* 06.08.2012
SOYKA Kolektyw, Poznań
organizator: ''Pod Pretekstem''
* 20.08.2012
Grzegorz Turnau - ''TurBiKon'', Poznań
organizator: ''Pod Pretekstem''